Tuesday, February 7, 2012

Délután, Sugárban: Éjfélkor Párizsban

Két napja láttam A tetovált lányt, és ismét rákaptam a mozira – egy helyre, amely számomra mindig is különleges volt. Moziba menet egy picit mindig olyan érzésem volt, mintha otthonról hazafelé tartanék. A kabátzsebemben elkopott Sugár-kuponok, ideje volt már elhasználni. Éppen időben, mert az utolsó kedvezmény holnapig tart. Beültünk hát egy kedves volt osztálytársnőmmel az Éjfélkor Párizsban című filmre.

Indulás előtt ránéztem az információkra, és láttam, hogy a filmet Woody Allen írta és rendezte. A neve láttán rögtön elmosolyodtam, de picit meg is ijedtem. Soha nem kímélte a közönséget szövevényes filozófiai eszmefuttatásaitól, ráadásul a legtöbb filmjében ezt saját maga prezentálta nehezen körülírható „mitugrász” stílusával. A félelem így jogos volt, de a csalódás kellemes. Ebben a romantikus vígjátékban meglehetősen visszafogta magát.

Egy író, Gil (Owen Wilson), Párizsba utazik menyasszonyával (Rachel McAdams) üzleti okokból. Nem igazán illenek össze. Ám Gil legfőbb problémája nem is a kettejük kapcsolata. Úgy érzi, nem a megfelelő korba született, jobban szeretne az 1920-as évek Párizsában élni. Egyik éjszaka eltéved hazafelé, és amikor éjfélt üt az óra, feltűnik egy rejtélyes régi kocsi. A benne ülő jókedvű társaság elcsábítja Gil-t egy kis szórakozásra. Hamarosan kiderül, hogy akik meginvitálták, nem mások, mint Zelda és Scott Fitzgerald, és a főhőst valójában egy időutazásra csábították – vissza a '20-as évekbe.